torsdag 24 oktober 2013

Att flyga trots allt

Nu är jag här. Bukoba.

Om resan var en berg- och dalbana av stress, oro och i bästa fall förlikande, blev de första intrycken av Bukoba otroliga. Inte nog med sån nostalgi som att 12-sitsflygplanet var utrustat med Simba Biscuits’ (om Magda läser det här: Simba betyder lejon, och är namnet på titelkaraktären i filmen Lejonkungen!) kex Marie; (alltså vanliga Mariekex - hur mycket mer 90-talsnostalgi kan det bli än den kombinationen?) var att flyga in över land från Victoriasjön, och mötas av det grönaste gräs jag någonsin sett, oerhört mäktigt.

Sjukt invecklad mening. Inser att jag måste gå och däcka. Och dricka vatten. Gosh, undrar om jag kommer att hinna vänja mig vid den här värmen…

 

Fotnot: Nåt som hjälpte mig att stå ut när nervositeten stod mig upp i halsen, var Hanna Hellquists sommarprat från 2009. Hon pratar bl.a. om vikten av insikten (rim höhö) att känslor är övergående. Och mycket riktigt har dagens obehagskänslor fått ge vika för bl.a. stolthet, överväldigande och förvirring. Vi får se i vilken stämning den här dagen slutar. Nu har jag iaf fast mark under fötterna. Sjuuukt gôtt!

4 kommentarer:

  1. Du är framme! Jihooo! Långa resor kan vara jobbiga, men då är det också skönt att trösta sig med att man inte behöver göra om det igen på ett tag (flera måååånader i ditt fall) och när man sen ska det så är man ju påväg HEM och då står man ut med det mesta, kan jag lova. Nervositeten blir ju större när man ska till något okänt (såklart). ÅH vad spännande det ska bli att läsa om dina äventyr. Så skriiiiiiiiiv. Adjö.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ungefär så jag tänker. Nu blir jag fri från flygande i tre månader =)

      Tyvärr insåg jag idag att även bilfärderna har goda förutsättningar att ge mig hjärtsnörp, haha! Hoppas att jag får sitta still mycket.

      Radera
  2. Du klarade det! Och älska kexen. Jag blev sugen på att gå och handla Tom & Jerry-kex. Och du, lite häftigt ändå att jag typ samtidigt som du hörde sommarpratet gick och lyssnade på hennes Värvetintervju. Soulmates ey? PUSS!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd att Tom & Jerry-kex sannolikt inte är veganska. Och du, det var väl ändå lite jättehäftigt. Puss!

      Radera