torsdag 26 december 2013

God jul, Falun

Switcheroo

 

 

Planen

 

 

Skypedate

 

 

Biljett

 

 

Homelis

 

 

Är jag i Falun

 

 

Bojsen

 

 

Tomten

 

 

Instasis

 

Så jag bestämde mig för att jag inte skulle överlevt en julafton utan mina syskon, fina vänner och sånt där. I slutet av november bokade jag om min hembiljett, och därefter kunde jag inte längre säga att "bokat resedatum är 21-22 januari", när folk frågade. Så jag fick jobba på lite andra sätt för att försöka hemlighålla och förvilla utan att ljuga. Har känt mig väldigt finurlig, och var t.ex. helt skakis i söndags, när jag hade suttit på en frysbox i familjen Stigsons källare och avslöjat mig.

Fick också en kanonfin och väldigt improviserad julaftonsmorgon hos familjen Hammarlund, där jag gjorde entré med hjälp av en vän på insidan och en mycket obehaglig, heltäckande tomtemask.

God jul till mig! Årets bästa julklapp var min egen till mig själv: ett snölöst men urmysigt Falun, fyllt med söthögar. Sjukt tacksam för alla fina typer. Älskar mitt liv!

Så, nu ska jag sluta vara sentimental och tramsig. Försöka iaf.

1 kommentar:

  1. Du är en ond, ond man. ( Och det kändes problematiskt att kalla dig man, eftersom att du är en yngling, men det lät bättre med man.)

    SvaraRadera