fredag 20 december 2013

Nietusen!

9000 visningar av min blogg. Som allra minst har det varit två per dag, i juni i år, då jag inte hade bloggat på tre månader. Nu är inte Blogger.com:s statistikräknare särskilt exakt, men det är ju alltid kul att fira! Hos min gamla arbetsgivare, Arbetsmarknads- och integrationskontoret på Falu kommun, lade de märke till hur ofta det var en helgdag inom någon religiös högtid. Så de började med fredagsbönen, en samling på fredagsmorgnarna där de anställda kunde delge varandra nyheter inom arbetet och utanför, och lära sig lite mer om främmande religioner.

Bra grej. Jag själv drog igång Slipsfredagarna på Haraldsbogymnasiet, tillsammans med några andra musikestetiska klasskamrater. Jag och Anton bildade också Slipskommittén, och framförallt den bakomliggande och sägenomspunna Kravatterorden - en parodi på könssegregerade slutna sällskap såsom Frimurarorden, Tempelriddarorden och The Rolling Stones. Allt detta för att det är så trevligt att klä sig i slips. Jag packade ner fem stycken slipsar inför min resa, men har hittills inte använt någon. Kommer sannolikt inte att fira de niotusen med slipsen heller.

Återkommer snart med en aning, förhoppningsvis, vettigare ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar